The official blog of nwec1977 volunteers

This is a blog about NWEC-volunteering and gender equality

「One Woman」 release -2013.3.8

UN Womenは国際的なアーティストを迎え女性を称賛する歌を発売しました!
 
発売はこちらhttp://song.unwomen.org
 
One Woman
 
In Kigali, she wakes up,
 She makes a choice,
 In Hanoi, Natal, Ramallah.
 In Tangier, she takes a breath,
 Lifts up her voice,
 In Lahore, La Paz, Kampala.
 Though she’s half a world away
 Something in me wants to say …
 
We are One Woman,
 You cry and I hear you.
 We are One Woman,
 You hurt, and I hurt, too.
 We are One Woman,
 Your hopes are mine.
 We shall shine.
 
In Juarez she speaks the truth,
 She reaches out,
 Then teaches others how to.
 In Jaipur, she gives her name,
 She lives without shame
 In Manila, Salta, Embu.
 Though we’re different as can be,
 We’re connected, she with me
 
We are One Woman,
 Your courage keeps me strong.
 We are One Woman,
 You sing, I sing along.
 We are One Woman,
 Your dreams are mine.
 And we shall shine.
 We shall shine.
 
And one man, he hears her voice.
 And one man, he fights her fight.
 Day by day, he lets go the old ways,
 One Woman at a time.
 Though she’s half a world away,
 Something in me wants to say.
 
We are One Woman,
 Your victories lift us all.
 We are One Woman,
 You rise and I stand tall.
 We are One Woman,
 Your world is mine
 And we shall shine.
 Shine, shine, shine.
 We shall shine
 Shine, shine, shine.
 We shall shine.
 Shine, shine, shine.
 
 
「One Woman」は、http://song.unwomen.orgまたはiTunesAmazonなどの共通チャンネルにおいて$0.99で購入することができます。そして、全ての収益はUN Womenを通じて各地の女性のエンパワーメントを支援するプログラムに充てられます。
 
 
「ワン・ウーマン」 一人の女性
 
キガリで 彼女は目覚める
 彼女は決意する
 ハノイ ナタール ラマラで
 タンジールで彼女は息を吸い
 声をあげる
 ラホール ラパス カンパラ
 彼女は世界の遠いところにいるけど
 私の中の何かが言いたい
 
私たちは一人の女性
 あなたは泣き  私はそれを聞く
 私たちは一人の女性
 あなたは傷つき  私も傷つく
 私たちは一人の女性
 あなたの希望は私の希望
 私たちは輝く
 
フアレスで彼女は真実を語る
 手を差し伸べ
 周りの人に教えてあげる
 ジャイプルで彼女は名前を告げる
 彼女は堂々と生きる
 マニラ サルタ エンブーで
 私たちは別々の人間だけど
 つながっている 彼女と私と
 
私たちは一人の女性
 あなたの勇気が私を強くする
 私たちは一人の女性
 あなたは歌い、私も一緒に歌う
 私たちは一人の女性
 あなたの夢は私の夢
 そして私たちは輝く
 輝く
 
一人の男性が彼女の声を聞く
 一人の男性が彼女のために闘う
 一日一日と古いやり方を手放す
 一人の女性ひとりひとり
 彼女は世界の遠いところにいるけど
 私の中の何かが言いたい
 
私たちは一人の女性
 あなたの勝利が私たちを勇気づける
 私たちは一人の女性
 あなたが起き上がって私も立ち向かう
 私たちは一人の女性
 あなたの世界は私の世界
 そして私たちは輝く
 輝き続ける
 私たちは輝く
 輝き続ける
 私たちは輝く
 輝き続ける
 
 
UNウィメン(英語: United Nations Entity for Gender Equality and the Empowerment of Women)は、2011年1月に活動開始した国連の新組織。